منو
فیروزه کوبی

انواع ظروف فیروزه کوبی برای هفت سین

توسط الهام صانعی
سه شنبه ۱ اسفند ۱۴۰۲
انواع ظروف فیروزه کوبی برای هفت سین

فهرست مطالب:

 

می‌خواهید ظروف هفت‌سین که امسال برای منزل یا محل کار می‌چینید، متفاوت و چشم‌نواز باشد؟

انواع ظروف فیروزه‌کوبی برای هفت سین یکی از گزینه‌های روی میز برای کسانی است که دوست دارند برای چیدمان سفره هفت سین از وسایل مجلل و باشکوه استفاده کنند.

طبیعی است که وقتی به سفره هفت سین فکر می‌کنید، ذهنتان برود سمت سفره و شش تا ظرف که شش تا از سین‌ها را در آن‌ها بگذارید و سبزه که سین هفتم است در ظرفی متفاوت با بقیه سین‌ها باشد.

اما اگر کمی بیشتر دقت کنید، می‌بینید که سفره هفت سین یا میز پذیرایی نوروز فقط به همین‌ها خلاصه نمی‌شود.

دوست دارید میز پذیرایی یا سفره هفت سین شما زیبا و شکوهمند باشد؟ انتخاب شما آمیزه‌ای از ظرافت و زیبایی حاصل از سرخی مس و آبی فیروزه‌‌ای است؟

درست آمده‌اید! با ما همراه باشید تا با انواع ظروف فیروزه‌کوبی برای هفت سین بیشتر آشنا شوید.

 

آجیل خوری فیروزه کوبی

آجیل‌خوری فیروزه کوبی:

صحبت از ظروف فیروزه‌کوبی برای هفت سین که می‌شود، اول از همه یاد کدام ظرف می‌افتید؟ احتمالاً توی دلتان جواب می‌دهید، آجیل‌خوری! عید است و صدای دوست‌داشتنی دورهمی‌ها و آجیل خوردن‌ها.

از خرچ‌خرچ شکستن پسته تا تق و توق‌های ریز شکستن تخمه بگیرید تا صدای خنده‌های بلند و دل‌خوشی‌های شیرین مثل قند.

آجیل‌خوری فیروزه‌کوبی، آن هم در اندازه‌های مختلف، تنها یکی از انواع ظروف فیروزه‌کوبی است که می‌توانید برای هفت سین و پذیرایی‌های نوروزی از آن استفاده کنید.

اگر ترجیح می‌دهید که فقط یک ظرف آجیل‌خوری فیروزه‌کوبی روی سفره هفت سین یا میز پذیرایی منزل یا محل کار شما باشد، فقط کافی است انتخاب کنید.

زیرا ظروف فیروزه‌کوبی برای هفت سین که  آجیل‌خوری فیروزه‌کوبی هم یکی از آن‌هاست، در اندازه‌های مختلف تولید می‌شود.

اگر هم دنبال یک هدیه نوروزی یا عیدی خاص و جذاب هستید و از دنیای انواع ظروف فیروزه‌کوبی برای هفت سین سر درآورده‌اید، انواع آجیل‌خوری فیروزه‌کوبی شش‌تکه یکی از گزینه‌های پیش روی شما است.

می‌توانید انواع ظروف فیروزه‌کوبی برای هفت سین را به سفره‌ی هفت سین خانه یا محل کار خودتان یا آدم عزیز زندگی‌تان هدیه بدهید.

سنگاب فیروزه‌کوبی:

یکی دیگر از انواع ظروف فیروزه‌کوبی که برای هفت سین هم می‌توانید از آن استفاده کنید، سنگاب فیروزه‌کوبی است. شما می‌توانید از سنگاب فیروزه‌کوبی برای دکور استفاده کنید یا خوراکی‌های هفت‌سین را در آن بریزید.

علاوه بر این کاربردها، سنگاب می‌تواند یک هدیه نوروزی چشم‌نواز باشد.

 

بشقاب فیروزه کوبی

شیرینی‌خوری فیروزه کوبی: 

شیرینی هم از آن خوشمزه‌هایی است که اگرچه با سین شروع نمی‌شود اما وقتی می‌خواهد کنار سفره هفت سین بنشیند یا در میهمانی‌های نوروزی جا باز کند، هیچ‌کس مخالفتی ندارد و کسی دست رد به سینه‌اش نمی‌زند.

مگر نوروز و هفت‌سین به‌جز خوش‌دلی و شیرین‌کامی و دل‌خوش شدن به دیدار دوست و آشنا برای ما چه ارمغانی دارد؟

دوست دارید برای پذیرایی نوروزی برای مهمانی‌های کاری یا خانوادگی یک ظرف شیک روی میز بنشانید؟ 

به‌دنبال ظرف خاصی هستید که وقتی دهانتان را شیرین می‌کنید، ظرف شیرینی هم در یاد و خاطره‌ها ماندگار شود؟

از میان انواع ظروف فیروزه‌کوبی برای هفت سین انتخاب شما شیرینی‌خوری فیروزه‌کوب باشد، چندین گزینه روی میز خواهید داشت.

شیرینی‌خوری فیروزه‌کوب د مدل‌ها و اندازه‌های متنوع پیشکش شما می‌شود. خوشحالیم که در هنگام شادمانی‌ها و شیرین‌کامی‌ها در کنار شما باشیم.

شربت‌خوری یا جام فیروزه‌کوبی:

اگر دوست دارید برای چیدمان یک میز یا دکور مجلل برای هفت سین یا میهمانی‌های نوروز از انواع ظروف فیروزه‌کوب استفاده کنید و اگر بازار و سایت‌ها را زیر و رو کرده باشید، قطعاً یکی از گزینه‌هایی که به آن برخورده‌اید، شربت‌خوری فیروزه‌کوب است.

شربت‌خوری فیروزه‌کوب انواع مختلفی دارد. همین تنوع در انواع ظروف فیروزه‌کوب برای هفت سین دست شما را باز می‌گذارد.

برای نمونه، شما می‌توانید سینی شربت‌خوری را انتخاب کنید. اگر هم برای شربت‌خوری نمی‌خواهید به سینی اکتفا کنید و چند تکه ظروف فیروزه‌کوب می‌خواهید، می‌توانید سرویس شربت‌خوری یا سرویس شراب‌خوری بخرید.

حتی می‌توانید سین‌های مختلف هفت‌سین را در جام‌ها بچینید. زیبایی و شکوه این ظروف می‌تواند بزم و ضیافت نوروزی شما را خوش‌جلوه‌تر کند.  

 

بشقاب فیروزه کوبی

کاسه و بشقاب فیروزه کوبی:

دارید در بین انواع ظروف فیروزه‌کوبی برای هفت‌ سین می‌چرخید؟

دوست دارید دو تکه ظرف انتخاب کنید که هم دوتایی با هم ست می‌شود و هم می‌تواند کاربرد جداگانه داشته باشد؟

ظرف‌هایی می‌خواهید که خیلی کاربردی باشند و اسم‌هایشان شما را محدود نکند که چه چیزی در آن‌ها بریزید؟

کاسه و بشقاب فیروزه‌کوبی دست شما را باز می‌گذارد تا خودتان انتخاب کنید که چه چیزهایی در آن‌ها بریزید.

آینه و شمعدان و لاله فیروزه کوبی:

درست است که داریم درباره انواع ظروف فیروزه کوبی برای هفت سین حرف می‌زنیم و آینه ظرف محسوب نمی‌شود، اما مگر می‌شود از تزئينات فیروزه‌کوبی هفت سین حرف بزنیم و به آینه فیروزه‌کوبی اشاره نکنیم؟

آینه پای ثابت سفره هفت سین است، هر چند که سین ندارد! ما می‌توانیم در آینه، بازتاب زیبایی‌های چیزهایی را ببینیم که روی سفره هفت سین چیده‌ایم.

آینه نماد نور و روشنایی است. تصویرسازی در آینه با حضور گرم نوری تعریف می‌شود که میهمان سفره‌های هفت سین باشد.

اگر دوست دارید که آینه سر سفره هفت سین احساس تنهایی نکند، می‌توانبپ به شمعدان و لاله فیروزه‌کوبی هم فکر کنید.

شمعدان و لاله هم از انواع ظروف فیروزه‌کوبی برای هفت سین است که می‌تواند در کنار آینه فیروزه‌کوبی قرار بگیرد و در گوشه‌ای از‌ سفره هفت سین شما بنشیند.

 

گلدان و سنبلدان فیروزه کوبی

گلدان و سنبلدان فیروزه کوبی:

اگر عاشق گل و سنبل باشید، پس بعید هم نیست که وقتی به انواع ظروف فیروزه‌کوبی برای هفت سین فکر می‌کنید، گلدان و سنبلدان فیروزه‌کوبی برایتان جالب باشد.

شاید هم وقتی دارید بین انواع ظروف فیروزه‌کوبی برای هفت سین چرخ می‌زنید، زیبایی و ظرافت گلدان و سنبلدان برایتان چشم‌گیر باشد یا چنان دلبری کند که بی‌معطلی، آن‌ها را بخرید.

راستی، خبر داشتید که قدیم‌ترها، یا شاید خیلی قدیم‌ترها و در زمان ایران باستان، سنبل هم یکی از گل‌هایی بود که سر سفره هفت سین می‌نشست؟

شاید به همین دلیل است که هنرمندان هم جدای از گلدان، اهمیت خاصی برای سنبلدان قايل شده‌اند و سنبلدان فیروزه‌کوبی ساخته‌اند.

 

سنبلدان فیروزه کوبی

 

انواع ظروف فیروزه‌کوبی برای هفت سین در یک نگاه

اگرچه اصل سفره هفت سین به سفره و هفت تا سین است که معمولاً آن‌ها را در ظرف‌های یک‌جور می‌چینیم اما هفت‌سین و مهمانی‌ها و پذیرایی‌های نوروزی چه در منزل و چه در محل کار به همین چیزها خلاصه نمی‌شود.

آینه پای ثابت همه هفت‌سین‌ها است. چه زیباتر می‌شود سفره، با آینه فیروزه‌کوب کوچک که در کنج دنج جا خوش می‌کند.

اگر دوست دارید که آینه روی میز  پذیرایی یا سر سفره هفت سین احساس تنهایی نکند هم می‌توانید از شمعدان و لاله فیروزه‌کوب استفاده کنید.

اگر می خواهید برای تزئين هفت سین از فیروزه‌کوب استفاده کنید اما شمعدان و لاله انتخاب شما نیست، خوشحال باشید!

زیرا انواع ظروف فیروزه‌کوب برای هفت سین تنوع زیادی دارد و می‌توانید از گلدان و سنبلدان استفاده کنید.

اگر وقتی صبحت از انواع ظروف فیروزه‌کوب برای هفت سین پیش می‌آید، ذهنتان درگیر پذیرایی از مهمان می‌شود، گزینه‌های زیادی روی میز شماست.

قندان، شکلات‌خوری، گز‌خوری، آجیل‌خوری، میوه‌خوری، شیرینی‌خوری، شربت‌خوری و چای‌خوری از انواع ظروف فیروزه کوب است که می‌توان از آن برای تزئين سفره هفت سین یا مهمانی‌های کاری یا خانوادگی نوروزی از آن‌ها استفاده کرد.  

فرقی نمی‌کند کدام یک از انواع ظروف فیروزه‌کوبی برای هفت سین یا میهمانی‌های نوروزی در منزل یا محل کار انتخاب شما باشد، ظروف فیروزه‌کوبی در هر شکل و شمایلی که باشد، شکوهمند و خوش‌جلوه خواهد بود.

همین است که انواع ظروف فیروزه‌کوبی برای هفت سین انتخابی خاص است و باعث می‌شود انتخاب و خوش‌سلیقگی شما، در کنار هم‌آغوشی مس سرخ و فیروزه‌کوبی آبی جلوه‌گر و درخشان باشد و در یادها و خاطره‌های خودتان و میهمان‌هایتان ماندگار شود.

از میان انواع ظروف فیروزه‌کوبی برای هفت‌سین، شما کدام‌یک را برای زیباتر شدن میز منزل یا محل کارتان می‌پسندید؟   

 

       

مطالب مرتبط

ثبت نظر