منو
صنایع دستی

شربت خوری های شیک و جدید در صنایع دستی

توسط الهام صانعی
چهار شنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
شربت خوری های شیک و جدید در صنایع دستی

فهرست مطالب:

احتمالاً وقتی به فکر وسایل تزئينی و چیدمان دکور به کمک صنایع دستی بوده‌اید، شربت‌خوری‌های شیک و جدید هم یکی از گزینه‌هایی است که به آن فکر کرده‌اید.

صنایع دستی مختلف معمولاً در دل شهر اصفهان، جایی که هنر و تاریخ در هم تنیده‌اند، با ظرافت و زیبایی ساخته می‌شوند. از آن پس، یا آن هنر یا آثاری که به‌واسطه آن ساخته می‌شود به شهرهای دیگر می‌رود.

از میان این آثار و صنایع دستی ظریف و چشم‌نواز، شربت‌خوری‌های شیک و جدید که با همت هنرمندان ماهر اصفهانی خلق می‌شوند، نمایانگر تلفیقی از سنت و نوآوری هستند.

این شربت‌خوری‌ها به عنوان آثاری زینتی و دکوراتیو با لطافت و زیبایی که به محیط می‌بخشد، هم به دل و جان می‌نشیند و هم نگاه را خیره می‌کند. در یک کلام، دقت و ظرافت هنرمندانه‌ای که برای ساخت شربت‌خوری‌های شیک و جدید به کار گرفته می‌شود، بسیار تحسین‌برانگیز است.

شربت‌خوری‌های شیک و جدید صنایع دستی انواع مختلفی دارد. شربت‌خوری فیروزه‌کوب، شربت‌خوری مس و خاتم، شربت‌خوری الماس‌تراش، شربت‌خوری مس و پرداز، شربت‌خوری میناکاری تنها برخی از انواع شربت‌خور شیک و جدید صنایع دستی به حساب می‌آید.

تاریخچه شربت‌‌خوری در اصفهان

اصفهان در زمینه هنر و صنایع دستی قدمت چندهزارساله دارد. دوران صفویه، عصر طلایی اعتلای هنر و صنایع دستی در این شهر به شمار می‌آید. 

در آن زمان، هنرمندان اصفهانی با استفاده از مواد اولیه‌ای مانند مس، برنج، و نقره، آثاری فاخر و چشم‌نواز خلق کردند.

این هنرها و صنایع دستی تا به امروز نیز ارزش خود را حفظ کرده‌اند.  شربت‌خوری‌های شیک و جدید که در عین حال یادآور قدمت و اصالت هنر و صنایع دستی در  اصفهان به حساب می‌آیند، انواع و مدل‌های مختلفی دارند.

شربت‌خوری شیک و جدید خاتم‌کاری روی مس، الماس تراش، میناکاری، و فیروزه‌کوبی نمونه‌هایی از ترکیب اصالت و نوآوری در صنایع دستی است.

نوآوری و طراحی مدرن برای شربت‌خوری شیک و جدید

 هنرمندان اصفهانی با حفظ روح سنتی آثار خود، نوآوری‌هایی را به کار برده‌اند تا محصولاتی شیک و جدید و  مطابق با سلیقه‌های مدرن ارائه دهند.

این شربت‌خوری‌های جدید، با طراحی‌های مدرن و خطوطی ساده و در عین حال شیک، توانسته‌اند جایگاهی ویژه در میان دکوراسیون‌های مدرن برای خودشان پیدا کنند.

 استفاده از رنگ‌های جسورانه و ترکیب‌های نوین مواد، مانند تلفیق چوب و فلز، از ویژگی‌های این شربت‌خوری‌های جدید است.  

 

شربت‌خوری فیروزه‌کوب

شربت‌خوری فیروزه‌کوب یا شراب خوری فیروزه کوب

اگر دوست دارید ترکیبی از رنگ فیروزه‌ای و مسی،‌ آرامش و زیبایی را به محیط منزل یا محل کار شما هدیه کند، یکی از گزینه‌هایی که پیش رو دارید، ظروف فیروزه‌کوبی است و از آن میان، شربت‌خوری‌هاب شیک و جدید، تنها یکی از گزینه‌هایی است که می‌توانید از آن لذت ببرید.

شربت‌خوری فیروزه‌کوب صرفاً به تنگ و جام محدود نمی‌شود. اگر سینی شربت‌خوری هم دوست داشته باشید، برای شما در طرح و اندازه‌های مختلف در دسترس خواهد بود.  

می‌توانید جام، تنگ و شربت‌خوری را با هم یا جداجدا خریداری کنید. علاوه بر این، با توجه به اینکه می‌خواهید سرویس شربت‌خوری یا هر یک از اجزای آن را در کجا بچینید، می‌توانید اندازه‌های کوچک، متوسط یا بزرگ را انتخاب کنید.

همان‌طور که گفتیم، سرویس شربت‌خوری فیروزه‌کوب جنبه تزئينی دارد. اگر تمام اجزای سرویس شربت‌خوری شیک و جدید فیروزه‌کوب را با هم تهیه کنید، می‌توانید آن را در ویترین‌های شیشه‌ای بچینید یا آن را در فضایی از پذیرایی یا آشپزخانه که مخصوص چیدن ظروف دکوری در نظر گرفته شده است، قرار دهید.

در این صورت به فضای بیشتری نیاز دارید در مقایسه با زمانی که صرفاً جام یا تنگ فیروزه‌کوب می‌خرید.

اگر فضایی که برای وسایل دکوری در نظر می‌گیرید، خیلی زیاد نیست یا فضای باریکی است، می‌توانید به‌ جای سرویس شربت‌خوری شیک و جدید فیروزه‌کوب، فقط جام، یا تنگ یا سینی شربت‌خوری بخرید و آن‌ها را به‌صورت تک‌تک بچینید.

حواستان باشد که آفتاب، مواد شیمیایی و مواد آرایشی، به ظروف فیروزه‌کوبی آسیب می‌رساند. در نتیجه، جایی مثل میز آرایش که احتمال دارد این ظروف در معرض مواد آسیب‌رسان قرار بگیرد، جای مناسبی نیست.  

سرویس شربت‌خوری فیروزه‌کوب که نام دیگر آن سرویس شراب‌خوری است، چند تکه دارد. این تکه‌ها عبارت است از: شش عدد جام فیروزه‌کوب و یک عدد تنگ فیروزه‌کوب و یک سینی فیروزه‌کوب.

شما اگر دوست داشته باشید می‌توانید تمام اجزای این سرویس را با هم بخرید. اگر هم مایل باشید می‌توانید هر یک از ظروف فیروزه‌کوب که در این سرویس شربت‌خوری شیک و جدید وجود دارد را به‌صورت تک‌تک خریداری کنید.

جام، تنگ و سینی شربت‌خوری فیروزه‌کوب در اندازه‌های مختلف در سایت زاوش در دسترس شما است. کافی است بر اساس سلیقه و نیاز خود انتخاب کنید.

به این نکته توجه داشته باشید که سرویس شراب‌خوری یا سرویس شربت‌خوری فیروزه‌کوب صرفاً جنبه‌ تزئينی و دکوری دارد و برای پذیرایی قابل‌استفاده نیست.

اگر دوست دارید برای پذیرایی از ظروف فیروزه‌کوب استفاده کنید، به مقاله ظروف فیروزه‌کوب برای پذیرایی سر بزنید.

برای تمیز کردن ظروف فیروزه‌کوبی از جمله سرویس شربت‌خوری به این نکته توجه داشته باشید که برای شست‌وشوی ظروف فیروزه‌کوبی و به‌ویژه آن دسته از ظروف فیروزه‌کوبی که جنبه تزئینی دارند، از آب داغ و مواد شوینده شیمیایی استفاده نکنید.

برای تمیز کردن ظروف فیروزه‌کوبی مثل سرویس شربت‌خوری که جنبه تزئينی دارد، استفاده از یک دستمال تمیز و نمناک کافی است.

 

شربت‌خوری مس و خاتم  یا شراب‌خوری خاتم‌کاری

شربت‌خوری مس و خاتم  یا شراب‌خوری خاتم‌کاری  

دوست دارید در چیدمان منزل از وسایل دکوریبا طرح و رنگ خاص استفاده کنید؟ عاشق حمایت از صنایع دستی هستید؟ از بین وسایل دکوری مختلف، شربت‌خوری را انتخاب می‌کنید؟

شربت‌خوری مس و خاتم  یکی از انواع شربت‌خوری شیک و جدید است. این هنر زیبا و گران‌بها را می‌توانید به خودتان یا دیگران هدیه بدهید.

سرویس شربت‌خوری خاتم‌کاری با سینی قلم‌زنی یکی از انواع شربت‌خوری شیک و جدید است که می‌توانید از سایت زاوش خریداری کنید.

سرویس شربت‌خوری خاتم‌کاری یک سینی قلم‌زنی، شش جام و یک تنگ دارد. اگر مایل باشید می‌توانید سینی، تنگ و جام مس و خاتم یا خاتم‌کاری به همراه قلم‌زنی را به‌صورت جداگانه هم سفارش دهید.

جام خاتم‌کاری در اندازه‌های کوچک‌، بزرگ و متوسط موجود است. با توجه به اینکه می‌خواهید شربت‌خوری خاتم‌کاری یا جام و تنگ و سینی مس و خاتم همراه با قلم ژنی را در چه فضایی بچینید، اندازه دلخواه و موردنیاز خود را انتخاب کنید.

توجه داشته باشید که شربت‌خوری مس و خاتم یا خاتم‌کاری همراه با قلم‌زنی صرفاً جنبه دکوری و زینتی دارد. برای تمیز کردن این شربت‌خوری شیک و جدید، از دستمال نرم و تمیز استفاده کنید و حواستان باشد که آب داغ یا مواد شوینده شیمیایی باعث می‌شود به این ظروف آسیب برسد.

اگر بخشی از خانه خود را به‌سبک سنتی تزيبن می‌کنید، می‌توانید تنگ، جام، سینی یا سرویس شربت‌خوری خاتم‌کاری را کنار آینه و شمعدان قدیمی یا روی یک صندوقچه بچینید تا حال و هوای قویم در گوشه‌ای از منزل شما زنده و تازه باشد.

علاوه بر این، می‌توانید سرویس شربت‌خوری مس و خاتم یا جام و تنگ و سینی را به‌صورت جداگانه در ویترین شیشه‌ای کنار پذیرایی یا در قسمت دکوری آشپزخانه خود بچینید.

سرویس شربت‌خوری خاتم‌کاری به‌صورت با هم یا جام و تنگ و سینی خاتم‌کاری همراه با قلم‌زنی به‌صورت تک‌تک را در اندازه‌های بزرگ و متوسط می‌توانید خریداری کنید.

اگر دوست دارید در وسایل دکوری، رنگ مسی در کنار یک رنگ خاص به چشم بیاید، پیشنهاد می‌کنیم که ظروف خاتم‌کاری را برای زیبایی منزل انتخاب کنید.

سرویس شربت‌خوری یا شراب‌خوری خاتم‌کاری هم فقط یکی از انواع شربت‌خوری شیک و جدید است که می‌توانید از سایت زاوش تهیه کنید.  

شربت‌خوری الماس‌تراش

اگر دوست دارید در دکوراسیون خود تلفیقی از مس و رنگ مشکی، جلوه‌‌ای هنری به خود بگیرد و آن‌همه ظرافت و زیبایی در چیدمان منزل شما مثل نگین روی انگشتر بدرخشد، می‌توانید هنر و صنایع دستی الماس‌تراش را انتخاب کنید.

از میان دکوری‌های مختلف شربت‌خوری‌های شیک و جدید الماس‌تراش یکی از گزینه‌های زیبا و چشم‌نواز است که به شما پیشنهاد می‌کنیم.

شربت‌خوری الماس‌تراش را بیشتر کسانی انتخاب می‌کنند که از حضور رنگ مشکی در کنار رنگ مسی در دکوراسیون منزل خود لذت می‌برند.  

شربت‌خوری میناکاری

اگر مایلید تا آرامشی که در رنگ آبی موج می‌زند به فضای زندگی شما هم سرایت کند، یکی از راه‌هایش این است که از محصولات میناکاری استفاده کنید. ترکیب رنگ‌ و طرح و نقش آبی و سفید در ظروف و وسایل دکوری میناکاری، شاید بیش از هر چیز یادآور حرکت ابرها و آسمان باشد.

شاید هم شبیه باشد به حوض آبی که آسمان در آن نمایان می‌شود. ظروف و وسایل تزئینی میناکاری در شکل‌ها ی مختلف در دسترس است. شربت‌خوری‌شیک و جدید هم می‌تواند یکی از آن‌ها باشد.

  

نتیجه‌گیری

شربت‌خوری‌های شیک و جدید اصفهان، با تلفیقی از اصالت، سنت و نوآوری، هم نمایانگر ذوق و هنر ایرانی است و هم  بلکه به عنوان آثاری زینتی و  دکوراتیو، زیبایی و ظرافت خاصی را به فضای هر خانه‌ای می‌بخشد.

این آثار هنرمندانه صنایع دستی که معمولاً با همت و دقت  هنرمندان چیره‌دست اصفهانی خلق شده‌اند، نشانه و نماد ارزش‌های فرهنگی و هنری عمیقی هستند که در طول تاریخ در این شهر ریشه دوانده‌اند و همچنان به عنوان یکی از مهم‌ترین نمادهای هنری ایران به شمار می‌روند.

اگر می‌خواهید برای زیباسازی فضایی دل‌نشین و چشم‌نواز از وشایل زینتی و دکوری صنایع‌دستی اصفهان استفاده کنید و از آن میان می‌خواید شربت‌خوری شیک و جدید انتخاب کنید، ما در زاوش انواع شربت‌خوری شیک و جدید از جمله شربت‌خوری فیروزه‌کوب و شربت‌خوری مس و خاتم برای شما فراهم کرده‌ایم که در طرح‌ها و اندازه‌های مختلف به شما ارائه می‌شود.

برای مشورت پیش از خرید و کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با همکاران ما در زاوش در ارتباط باشید. ما در کنار شما هستیم تا انتخابی آگاهانه و چشم‌نواز برای خودتان یا برای هدیه به دیگران رقم بزنید.

اگر دوست دارید از شربت‌خوری‌های شیک و جدید فیروزه‌کوبی یا خاتم‌کاری برای تزئين منزل خود استفاده کنید، در مقاله آموزش ست کردن ظروف فیروزه‌کوبی و خاتم این موضوع را بیشتر توضیح داده‌ایم.

اگر درباره انواع شربت‌خوری شیک و جدید سؤالی دارید، در قسمت نظرات همین مقاله بنویسید تا در کنار همکارانمان در زاوش، با افتخار و اشتیاق، پاسخگوی شما باشیم.  

مطالب مرتبط

ثبت نظر