منو
    فیروزه کوبی

    فیروزه کوبی در دکوراسیون منزل

    توسط احسان امیری
    یکشنبه ۴ شهریور ۱۴۰۳
    فیروزه کوبی در دکوراسیون منزل

    ترکیب مس و فیروزه، یکی از زیباترین هنرهای بشری است که توسط هنرمندان اصفهانی خلق شده و جایگاهی ویژه در دکوراسیون دارد. فیروزه‌کوبی علاوه بر زیبایی، فرهنگ غنی ایرانی_اسلامی را به نمایش می‌گذارد و جلوه‌ای متفاوت و جذاب به فضا می‌بخشد. استفاده از این هنر در دکوراسیون داخلی، نه تنها به خانه روح می‌دهد، بلکه از هنرهای اصیل ایرانی محافظت و آن را به دیگران معرفی می‌کند.

    تاثیرات ظروف فیروزه کوبی در دکور منزل 

    تاثیری که ظروففیروزه کوبی در منزل دارد، غیرقابل انکار است و نمی‌توان از زیبایی‌ها و جذابیت این محصولات در چیدمان خانه‌ها، چشم‌پوشی کرد. این صنایع دستی دلنشین، با رنگ‌های چشم‌نواز و آرامش‌بخش خود فضایی سرشار از آرامش را برای افراد خانواده به ارمغان می‌آورند. از دیگر تاثیرات مهمی که ظروف فیروزه کوبی در دکوراسیون دارند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

    ایجاد جذابیت های بصری

    بهره بردن از ظروف فیروزه کوبی شده در منزل، یک تنوع بسیار دلنشین است که فضایی کاملا متفاوت می‌سازد؛ همچنین این ایده متفاوت طراوت و شادابی را برای محل زندگی شما به ارمغان می‌آورد. استفاده از ظرف‌های فیروزه کوبی در دکوراسیون منزل الهام‌بخش طبیعت نیز هست و همان‌طور که نظاره کردن بر سنگ‌های دشت و کوهستان حس دلنشینی به انسان می‌دهد، دیدن این سنگ‌های فیروزه‌ای که از دل طبیعت آمده نیز می‌تواند حس بی‌نظیری را به مخاطب القا کند.

    کمک به کاهش استرس

    روانشناسی رنگ‌ها این‌گونه بیان می‌کند که رنگ فیروزه‌ای تاثیر بسیار زیادی در آرامش افراد دارد و می‌تواند استرس را تا حد مطلوبی کاهش دهد؛ به همین جهت، قرار دادن ظروف فیروزه کوبی در دکوراسیون داخلی حس آرامش و طراوت را برای منزل به همراه خواهد داشت. چنان‌چه رنگ فیروزه‌ای در دکور یک مکان استفاده شود، ورود به آن‌جا برای افراد به یک امر دلنشین تبدیل می‌شود و خیالی آسوده را تجربه خواهند کرد.

    تلفیق سبک های مختلف

    ظروف فیروزه‌کوبی، ماهیتی ایرانی_ اسلامی و سنتی دارند که بازمانده‌ای از ادوار گذشته بوده و جلوه‌ای درخشان از خود به یادگار گذاشته‌اند. ترکیب تم سنتی با مدرن، جذابیت بسیار زیادی به همراه دارد و دکور ویژه‌ای خواهد ساخت که در میان این سبک‌های متنوع امروزی، اصالت ایران‌زمین را به رخ دیگران می‌کشد. اگر تمایل دارید تا یک سبک جدید را رقم بزنید و در میان دوستان و آشنایان خود بدرخشید، نباید از تاثیر فوق‌العاده فیروزه‌ کوبی در دکوراسیون منزل غافل شوید.

    قابلیت سرمایه گذاری

    استفاده به عنوان اکسسوری منزل

    یکی دیگر از ویژگی‌های جذاب ظروف فیروزه‌کوبی، ارزشمند بودن آن‌ها است. درواقع این ظروف می‌توانند جنبه سرمایه‌گذاری داشته باشند و برای علاقمندان سودآور شوند. مس و فیروزه از جمله مواردی هستند که به مرور زمان نه تنها ارزش خود را از دست نمی‌‌دهند، بلکه بر قیمت آن‌ها نیز افزوده می‌شود. با توجه به این مسائل خرید ظروف مسی و فیروزه‌ای یکی از بهترین ایده‌ها برای سرمایه‌گذاری است و می‌توان علاوه بر زیباسازی منزل، آینده‌ای درخشان ساخت و با یک تیر دو نشان زد!

    ظروف فیروزه کوبی در کجا کاربرد دارند؟

    توجه به نکات ریز تاثیر بسیار بالایی در نتیجه نهایی خواهند داشت. به عنوان مثال این‌که در کدام قسمت از منزل از این هنر زیبا بهره ببریم یا کاربرد آن را در نقاط مختلف منزل بدانیم، تاثیر بسیار بالایی در دکوراسیون نهایی منزل ما خواهد داشت. بنابراین باید به خوبی با تاثیر فیروزه کوبی در دکوراسیون منزل آگاهی پیدا کرد تا جلوه‌ای متفاوت به دست آید. از جمله نقاطی که قرار دادن ظروف فیروزه کوبی در آن باعث زیبایی هرچه بیشتر منزل می‌شود، عبارت‌اند از:

    دیوارکوب ها یا تابلوها

    تهیه فیروزه‌کوبی‌هایی که به صورت دیوارکوب یا تابلو درآمده‌اند یکی از بهترین ایده‌ها برای دکور منازل به شمار می‌رود و طرح و نقشی بسیار خاص و زیبا رقم می‌زند. درواقع این فرایند کمک می‌کند تا دیوارها از حالت ساده خود خارج شده و مزین به طرحی دلنشین شوند که جلوه‌ای از طبیعت است. ترکیب چند تابلو در کنار یکدیگر نیز که سبکی محبوب در چیدمان این روزگار است، قابلیت این را دارد تا فضای منزل شما را زینت ببخشد و منزل را از حالتی سرد و بی‌روح، به زیبایی خیره‌ کننده‌ای برساند.

    گذاشتن ظروف بر روی سطح مختلف

    تاثیرات ظروف فیروزه کوبی در دکور منزل

    یکی از کاربردهایی که این محصول در اغلب منازل دارد، زینت بخشیدن به سطوح مختلف اعم از میزها، روی کانتر آشپزخانه و... است که به عنوان ساده‌ترین روش دکوری چیدن شناخته می‌شود و در نوع خود بسیار جذاب و دلنشین خواهد بود. نباید فراموش کرد که ظروف فیروزه کوبی در دکوراسیون داخلی غوقا به پا می‌کنند و چشم هر بیننده‌ای را مغلوب خود می‌سازند به همین دلیل استفاده از آن‌ها یکی از راهکارهای زیباسازی منازل خواهد بود.

    استفاده به عنوان اکسسوری منزل

    گاهی اوقات با پرداختنن به جزئیات می‌توان ظاهری متفاوت برای منزل ساخت و تجربه‌ای دلنشین را رقم زد. به عنوان مثال تنها یک دکوری کوچک در کنار میز عسلی می‌تواند تا حد زیادی بر روی سادگی محیط تاثیرگذاشته و طرح و نقش دلچسبی را به ارمغان آورد. انواع مختلفی از جاشمعی‌ها، دستگیره کمد یا کابینت، گلدان‌های فیروزه‌ای و... وجود دارد که در عین جزئی بودن، تاثیرات بزرگی در زیبایی منازل می‌گذارند و حس خوبی را در افراد به وجود می‌‍‌آورند. شما میتوانید برای اطلاع بیشتر با تیم زاوش در ارتباط باشید.

    سخن پایانی

    این روزها چیدن منزل یکی از دغدغه‌های افراد است و انتخاب دکوری‌های مختلف کمی مشکل شده. در این میان، انتخاب یک طرح و نقش زیبا که از دل تاریخ بیرون کشیده شده و جذابیت بسیار بالایی دارد می‌تواند تاثیر فوق‌العاده‌ای در دکوراسیون منزل داشته باشد و زیبایی بصری فوق‌العاده‌ای را به همراه داشته باشد. تصور کنید محصولی باشد که علاوه بر زیبایی و دلنشین بودن، جلوه از طبیعت باشد و امکان سرمایه‌گذاری را نیز فراهم کند؛ آیا برای خرید آن اقدام نمی‌کنید؟ فیروزه کوبی در دکوراسیون منزل چنین تاثیر شگرفی دارد و این مقدار ویژگی را درون خود جای داده است. بنابراین با تهیه ظروف فیروزه کوبی در دکوراسیون داخلی خود غوقا کرده و طرح و نقشی نو بسازید. همچنین استفاده از فیروزه کوبی در دکوراسیون به آرامش هرچه بیشتر ذهن شما کمک خواهد کرد و تجربه لذت و سرخوشی را در منزل به خانوده‌تان هدیه خواهد داد.

    سوالات متداول

    آیا ظروف فیروزه‌کوبی قابلیت سرمایه گذاری دارند؟

    بله، این ظروف علاوه بر زیبایی ارزش مادی خوبی دارند و در بلند مدت نه تنها قیمت خود را از دست نمی‌دهند بلکه بر قیمت آن‌ها نیز افزوده می‌شود.

    رنگ فیروزه‌ای چه تاثیری در آرامش اعصاب دارد؟

    طبق گفته روانشناسی رنگ‌ها، رنگ فیروزه موجب آرامش اعصاب شده و برای سلامت روان مفید است.

    آیا محصولات فیروزه‌کوبی فقط به صورت ظرف تولید می‌شوند؟

    خیر، این ظروف در طرح‌ها و نفش‌های مختلف و برای امور مختلفی اعم از دکوری، دستگیره، دیوارکوب، تابلو و... تولید می‌شوند.

    آیا می‌توان از محصولات فیروزه‌کوبی در دکوراسیون مدرن استفاده کرد؟

    بله، تبفلیق دکور مدرن و ظروف سنتی یک جلوه ویژه رقم می‌زند که چشم هر بیننده‌ای به خود جذب می‌کند.

    مقالات مرتبط:

    مطالب مرتبط