منو
فیروزه کوبی

محبوب ترین، پرفروش ترین، پرطرفدار ترین محصولات و ظروف فیروزه کوبی روی مس(مس و فیروزه)

توسط مهدی مالکی
سه شنبه ۱۲ دی ۱۴۰۲
محبوب ترین، پرفروش ترین، پرطرفدار ترین محصولات و ظروف فیروزه کوبی روی مس(مس و فیروزه)

فهرست مطالب:

مقدمه:

نظر دیگران همیشه در تصمیم گیری ما برای خرید تاثرگذار است و بدین منظور همیشه در زمان خرید، نظر دیگران را می پرسیم تا بتوانیم بهترین خرید را انجام دهیم.

موقع خرید محصولات صنایع دستی بخصوص ظروف فیروزه کوبی نیز همیشه یک سوال پرتکرار درذهن مخاطبین و دوست داران این هنر شکل می گیرد، اینکه کدام یک از این ظروف و محصولات فیروزه کوبی روی مس طرفدار بیشتری دارد و کدام محصول فیروه کوبی فروش بیش تری دارد؟

در این مقاله سعی می کنیم به این سوال شما بهترین پاسخ را بدهیم تا در زمان تصمیم گیری خرید ظروف فیروزه کوبی بهترین انتخاب را انجام دهید.

محبوب ترین، پرفروش تری و پرطرف دار ترین ظروف فیروزه کوبی روی مس(مس و فیروزه):

(قابل ذکر است که این لیست به ترتیب محبوبیت ظروف تهیه شده است)

شکلات خوری و قندان فیروزه کوبی

اولین و محبوب ترین انتخاب دوست داران هنر فیروزه کوبی، شکلات خوری ها و بعد از آن قندان های فیروزه کوبی می باشد.

این ظروف که علاوه بردکوری بودن کاربردی نیز هستند در سایزهای مختلفی تولید و به بازار عرضه می شوند.

شکلات خوری ها و قندان های فیروزه کوبی جز اولین انتخاب های سازمان ها بعنوان یک هدیه تبلیغاتی خاص و ماندگار نیز می باشد.

شکلات خوری های فیروزه کوبی در سایز های مختلف و از ارتفاع 16 سانتی متری تا ارتفاع 65 سانتی متری موجود می باشند.

سایز های کوچکتر بعنوان شکلات خوری و سایزهای بزرگتر را می توان بعنوان گزخوری استفاده کرد. در بین شکلات خوری های فیروزه کوبی محبوب ترین آن ها به ترتیب سایز های بیشین(ارتفاع 29 سانتی)، میانه(ارتفاع 26 سانتی متر)، موقر(39 سانتی متری)، کوچولو(23 سانتی متری) می باشد.

شکلات خوری ها را می توایند با انواع گلدان ها و تنگ های فیروزه کوبی ست کنید. ست جفت گلدان صراحی و شکلات خوری فیروزه کوبی از پرتکرارترین ست های صنایع دستی می باشد.

قندان های فیروزه کوبی در مدل های ساده، مدل سیبی، مدل بشقاب پرنده(سفینه) و مدل دخل در بازار موجود می باشد که مدل ساده آن از استقبال بیشتری برخوردار است.

در این مدل به ترتیب سایزهای میانه(ارتفاع 15 سانتی)، خسروانی(ارتفاع 19 سانتی) و ریزه(ارتفاع 13 سانتی) فروش بیشتری نسبت به سازهای دیگر دارند. لازم به ذکر است که قندان ریزه در سرویس چایخوری فیروزه کوبی در کنار گالش(انگاره یا جااستکانی) نیز استفاده می شود.

گلدان فیروزه کوبی

گلدان های فیروزه کوبی بعد از شکلات خوری ها از پرفروش ترین ظروف فیروزه کوبی به حساب می آیند و در بین ظروف پرطرفدار فیروزه کوبی قیمت پایین تری نیز دارند. این گلدان ها در چند طرح مختلف ساخته می شوند شامل : گلدان های صراحی، گلدان های شلغمی و گلدان های گیلاسی.

گلدان های صراحی در بین انواع گلدان های فیروزه کوبی جز محبوب ترین آن ها محسوب می شوند. این گلدان ها از سایز(ارتفاع) 14 سانتی تا 40 سانتی تولید می شوند که به ترتیب سایز های بیشین (ارتفاع 25 سانتی)، ارشد (ارتفاع 30 سانتی ) و میانه (ارتفاع 20 سانتی) پرفروش ترین ها می باشند.

گلدان های فیروزه کوبی نسبت به محصولات دیگر فیروزه کوبی قیمت پایین تری دارند و به همین خاطر همانند شکلات خوری ها یکی از بهترین انتخاب ها برای هدیه تبلیغاتی شرکت ها و سازمان ها همین گلدان های صراحی می باشد.

گلدان های فیروزه کوبی همیشه نقش یک مکمل بسیار خوب در کنار محصولات دیگر فیروزه کوبی برای یک ست زیبا را بازی می کنند.

شما براحتی می توانید آن ها را در کنار دیگر محصولات قرار دهید و با آن ها ست کنید.

 

آجیل-خوری-فیروزه-کوبی

 

آجیل خوری و میوه خوری فیروزه کوبی

آجیل خوری و میوه خوری های فیروزه کوبی یکی از پر استفاده ترین ظروف فیروزه کوبی می باشند که در زمان پذیرایی از مهمان ها جلوه ویژه ای به مهمانی شما می دهند.

این ظروف در دو طرح لبه شبکه بری شده و لب دالبری موجود می باشند. میوه خوری های لب دالبری ظرفیت بیش تری نسبت به لب شبکه بری شده دارند و آجیل بیشتری در آن قرار می گیرد.

از سایز های بزرگ ای نظروف می توانید هم بعنوان آجیل خوری و هم میوه خوری می توانید استفاده کنید.

طبیعتا از آجیل خوری های کوچکتر که برای پذیرایی تک نفره استفاده می شود تعداد بیشتری خریداری می شود که در کنار منبع اصلی (آجیل خوری سایز بزگتر) برای پذیرایی استفاده شود.

در بین آجیل خوری های فیروزه کوبی به ترتیب سایز های ریزه (ارتفاع 11 سانتی)، سترگ (ارتفاع 28 سانتی)، کوچولو (ارتفاع 13 سانتی)، خسروانی (ارتفاع 33 سانتی) و کبیر (ارتفاع 38 سانتی) فروش بیشتری نسبت به سایزهای دیگر دارند.

همین طور در بین میوه خوری های لب بری به ترتیب سایزهای کبیر (ارتفاع 35 سانتی)، خسروانی (ارتفاع 30 سانتی)، سترگ (ارتفاع 20 سانتی) طرفدار بیش تری دارند.

ناگفته نماند که از این ظروف می توانید در بوفه، روی میز پذیرایی و روی اوپن نیز بعنوان یک ظرف شکیل دکوری استفاده کنید.

 

ظروف-پذیرایی-فیروزه-کوبی

شیرینی خوری فیروزه کوبی

شیرینی خوری های فیروزه کوبی در دو مدل شبکه بری شده و ساده تولید و عرضه می شوند که در بین این دو مدل، مدل شبکه بری طرفدار بیشتری دارد.

در کنار هنر فیروزه کوبی، هنر قلمزنی هم در کف این شیرینی خوری ها به کار گرفته شده است تا زیبایی این ظروف را دوچندان کند.

 لازم به ذکر است که از این ظروف در سایزهای بزرگتر می توانید بعنوان میوه خوری نیز استفاده کنید.

در بین شیرینی خوری های شبکه بری شده فیروزه کوب به ترتیب سایزهای بیشین(قطر 25 سانتی)، میانه(قطر 20 سانتی)، ارشد(قطر 33 سانتی) و در شیرینی خوری های ساده سایز میانه(قطر 20 سانتی) فروش بیشتری دارد.

بهتر است در هنگام استفاده از این ظروف برای پذیرایی بعنوان شیرینی خوری، از کاغذ شیرینی بر روی ظروف استفاده کنید تا مانع از چسبیدن شیرینی به ظرف شود.

زمانی که این ظروف از بالا دیده شوند جلوه بهتری دارند پس اگر از این ظروف بعنوان دکوری استفاده می کنید بهتر است این ظرف در طبقات پایینی بوفه قرار گیرد بطوریکه زاویه دید بیننده از بالا به این محصول باشد.

کشکول فیروزه کوبی

کشکول های فیروزه کوبی که یکی از شکیل ترین ظروف فیروزه کوبی نیز هستند در دو مدل ساده و تاجی تولید می شوند که بسته به سلیقه مخاطب یکی از این دو مدل در زمان خرید انتخاب می شود.

از این کشکول ها می توان بعنوان دکوری و یا بعنوان آجیل خوری و حتی میوه خوری در سایز های بزرگتر استفاده کرد.

پرطرفدارترین سایزهای کشکول های فیروز کوب به ترتیب سایز های بیشین(ارتفاع 25 سانتی)، میانه(ارتفاع 20 سانتی) و ارشد(ارتفاع 32 سانتی) می باشند.

بدلیل سختی تولید؛ کشکول های فیروزه کوبی نسبت به ظروف دیگر قیمت بالاتری دارند و البته زمان بیشتری برای تولید لازم دارند به همین دلیل ممکن است همه سایز های آن همیشه در فروشگاه های صنایع دستی موجود نباشند.

پس بهتر است برای خرید این محصول زمان بیشتری در اختیار داشته باشید.

کشکول های فیروزه کوبی در کنار گلدان های شلغمی و یا گیلاسی یک ست چشم نواز می باشند.

 

سرویس-چای-خوری-فیروزه-کوبی

سرویس چایخوری فیروزه کوبی

سرویس چایخوری فیروزه کوبی بدلیل استفاده زیاد آن در پذیرایی یک ست همیشه جذاب و محبوب برای طرفداران هنر فیروزه کوبی می باشد. نوشیدن چایی در ظروف فیروزه کوبی، لذت آن را دوچندان می کند.

استکان ها داخل گالش قرار می گید و از آن جدا می شود و به راحتی می توان آن ها را تمیز کرد.

این سرویس شامل گالش(انگاه یا جااستکانی)، قندان و سینی فیروزه کوبی شده می باشد. کف سینی فیروزه کوبی نیز قلم زنی شده است.

سرویس های چایخوری در سایز های دو نفره، شش نفره و هشت نفره به فروش می رسند که سایز شش نفره آن بیشترین طرفدار را دارد.

ناگفته نماند که امکان خرید تکی هر کدام از ظروف داخل این سرویس(گالش، قندان و سینی) بصورت جداگانه نیز فراهم می باشد.

سرویس چایخوری در کنار سرویس سماور فیروزه کوبی یک ست بی نظیر می باشد.

آیینه و شمعدان فیروزه کوبی

آیینه و شمعدان های فیروزه کوبی علاوه بر سفره هفت سین، بعنوان آیینه و شمعدان عروس مورد استفاده قرار می گیرد.

اکثرا آینه های فیروزه کوبی در سه مدل مستطیل(محرابی)، گرد(تاج دار و بدون تاج) و بته جقه تولید می شوند که در کنار آن های شمعدان و یا لاله قرار می گیرد. این آیینه های سایز های مختلفی دارند که بسته به نیاز مخاطب انتخاب می شوند.

اصولا در هنگام انتخاب شمعدان برای آینه این نکته را در نظر بگیرید که بر روی شمعدان شمع نیز قرار می گیرد و شمعدانی باید انتخاب شود که ارتفاعی بیشتر از نصف آیینه نداشته باشد.

نتیجه گیری:

این لیست بر اساس میزان فروش ظروف و محصولات فیروزه کوبی و میزان تولید آن ها تهیه شده است تا شما را در یک انتخاب خوب یاری کند.

مهم تر از این لیست، سلیقه و نظر شماست که باید در زمان خرید ظروف فیروزه کوبی لحاظ شود و بر اساس آن محصول مورد نظر را انتخاب کنید.

 با توجه به لیست بالا که جز پرفروش ترین محصولات و ظروف فیروزه کوبی محسوب می شوند می توان اینگونه برداشت کرد که سلیقه مشتریان صنایع دستی از ظروف دکوری و تزیینی به محصولاتی که کاربری دارند در حال تغییر است.

پس در زمان خرید محصولات صنایع دستی و بخصوص فیروزه کوبی این امر مهم را نیز در نظر بگیرید.

در صورت نیاز به مشاوره و یا راهنمایی برای خرید محصولات فیروزه کوبی با ما در تماس باشید تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشد.

مطالب مرتبط

ثبت نظر