منو
    خاتم کاری

    پرفروش ترین محصولات خاتم کاری روی چوب: صنایع دستی اصیل

    توسط الهام صانعی
    سه‌شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳
    پرفروش ترین محصولات خاتم کاری روی چوب: صنایع دستی اصیل

     

    از بین محصولات مختلف صنایع دستی به خاتم‌کاری روی چوب علاقه دارید؟

    نمی‌دانید کدام یک از محصولات خاتم‌کاری روی چوب را بخرید؟

    دوست دارید بدانید که بقیه‌ی مردم کدام یک از محصولات خاتم‌کاری روی چوب را بیشتر از بقیه می‌خرند؟

    فکر می‌کنید که سلیقه‌ی دیگران در خرید محصولات خاتم‌کاری می‌تواند بر سلیقه‌ی شما تأثیر بگذارد؟

    اگر پاسخ شما به تمام یا اکثر این سؤالات مثبت است، مطالعه این مقاله که در آن راجع به پرفروش‌ترین محصولات خاتم‌کاری روی چوب صحبت کرده‌ایم، برای شما جالب و کمک‌کننده خواهد بود.

     

    خاتم‌کاری روی چوب: یادگاری از گذشته در دنیای امروز

    خاتم‌کاری روی چوب، هنری است که از دیرباز در ایران رواج داشته و به عنوان یکی از شاخه‌های برجسته‌ی صنایع دستی ایران شناخته می‌شود. گزاف نیست اگر بگوییم که این هنر ظریف و دقیق، نمادی از فرهنگ و هنر اصیل ایرانی است.

    جعبه دستمال‌کاغذی خاتم‌کاری: شاید یکی از اولین محصولات خاتم‌کاری که در کودکی دیده به دیدار آن باز کرده‌اید، جعبه دستمال‌کاغذی خاتم‌کاری بوده باشد.

    حتی اگر اصالتاً اصفهانی نباشید هم جعبه دستمال‌کاغذی خاتم‌کاری یکی از محصولاتی است که از قدیم‌الایام در بسیاری از خانه‌های ایرانی راه یافته است.

    بعدها هم یکی از محصولاتی بود که جای خود را روی میز مدیران و صاحبان کسب و کار باز کرد.  یکی از پرفروش‌ترین محصولات خاتم‌کاری جعبه دستمال‌کاغذی است.

    هنوز هم می‌پرسید چرا؟ جعبه دستمال کاغذی خاتم‌کاری، هم زیبا و ظریف است و می‌تواند جنبه تزئینی برای میز منزل و محل کار داشته باشد و هم کاربردی است.

    آدمیزاد مگر دیگر از یک صنایع دستی چه می‌خواهد جز اینکه هم زیبا و ظریف باشد و هم بتوان از آن استفاده کرد؟

    جعبه دستمال کاغذی که هم در خانه و هم در اداره می‌تواند روی میز بدرخشد و زیبایی‌بخش جلسه و مهمانی باشد، هنر و صنایع دستی جماعت خوش‌ذوق و باقریحه که محصولی ظریف و کاربردی ساخته‌اند، با روی دل‌آرای خود، مجموعه‌ی زیبایی است.

    بله! آنچه خوبان همه دارند، جعبه دستمال‌کاغذی خاتم‌کاری همه را یک‌جا دارد.

    جعبه جواهر‌خاتم‌کاری‌شده:

    دنبال جعبه جواهر خاصی هستید که اسم کسی را روی آن حک کنید، حلقه‌ای داخل آن بگذارید؟ یا با انداختن آن حلقه در انگشت یاری یا نگاری، او را از اینجا به بعد وارد سرنوشت خود کنید؟ شاید جعبه‌های خاتم‌کاری انتخاب مناسبی باشند.

    این جعبه‌ها که برای نگهداری طلا و جواهرات، مدارک و حتی به عنوان هدیه‌های نفیس استفاده می‌شوند، از پرفروش‌ترین محصولات خاتم‌کاری هستند.

    زیبایی و دقت و ظرافت در ساخت این جعبه‌ها، باعث می‌شود که هم خودشان به‌تنهایی و خالی‌خالی هدیه‌‌ای نفیس باشند و هم وقتی یک تکه‌ی طلا یا جواهر را در دل خود جای می‌دهند تا به دست آدم عزیز زندگی کسی برسند، نورچشمی و محبوب قلب‌ها باشند.

    جعبه خاتم‌کاری برای قرآن و کتاب:

    برای نگهداری قرآن یا برخی دیگر از کتاب‌های نفیس ارزش و احترام ویژه‌ای قائل هستید؟ نحوه نگهداری از قرآن یا هر کتابی می‌تواند نشانه‌ای برای ادای احترام به مقام کتاب و ارج نهادن به آن تلقی شود.

    استفاده از جعبه‌های خاتم‌کاری برای قرآن یا سایر کتاب‌ها یکی از شیوه‌هایی است که نشان می‌دهد شما در مقام یک فرد معتقد و باایمان یا کتاب‌دوست برای کتاب‌های آسمانی، کتاب‌های کلکسیونی یا آثار نفیس چه جایگاه ویژه‌ای را در ذهن و زندگی خود قائل هستید. 

     

     

    شکلات‌خوری‌های خاتم‌کاری:

    عاشق شکلات هستید؟ دوستان و مهمانانی دارید که عاشق شکلات هستند؟ ظرف شکلات‌خوری جزء جدایی‌ناپذیر میز پذیرایی در منزل و محل کار شماست؟ برای شما هم شکلات عزیز است اما ظرفش عزیزتر؟

    شما تنها نیستید و شاید همین باعث شده که شکلات‌خوری یکی از پرفروش‌ترین محصولات خاتم‌کاری باشد. شکلات‌خوری‌های خاتم‌کاری‌شده با طرح‌های زیبا و منحصر به فرد، مشتریان خاص خود را دارند و در میان محصولات خاتم، جایگاه ویژه‌ای دارند.

    جعبه کارد و چنگال خاتم‌کاری:

    از آن دسته آدم‌هایی هستید که مهمانی‌های خانوادگی زیادی برگزار می‌کند یا از آن دسته مدیرانی هستید که ترجیح می‌دهید جلسات و مذاکرات در شرکت شما با ناهار کاری یکی شود؟

    دوست دارید طرف مذاکره یا همکاران خود را نمک‌گیر کنید؟ مهمانی‌های خانگی یا قرارهای کاری فرقی نمی‌کند، اگر جعبه کارد و چنگال خاتم‌کاری روی چوب را انتخاب می‌کنید، به این معنی است که به جزئیات میهمانی اهمیت می‌دهید.

    به بیان دیگر، شما با انتخاب این محصول، به میهمانان خود در منزل یا محل کار نشان می‌دهید که جزئیات یک میبانی باشکوه برای شما اهمیت فراوانی دارد.

    جعبه کارد و چنگال خاتم‌کاری روی چوب متانت و ظرافت را برای ضیافت‌های صمیمانه و دوستانه در خانه یا جلسات کاری همراه با صرف ناهار یا صبحانه برای شما به ارمغان می‌آورد.

     

    جعبه  تی بگ خاتم کاری

    جعبه‌ تی‌بگ خاتم‌کاری:

    از آن آدم‌هایی هستید که سبک و مراسم خاصی برای چای‌نوشی در منزل یا محل کار دارید؟ زیاد چای می‌نوشید اما برای چای دم کردن وقت کم دارید؟ پناه می‌برید به چای کیسه‌ای و دم‌نوش‌های بسته‌بندی‌شده؟

    به بیان ساده‌تر از روی اشتیاق و علاقه‌ی فراوان به چای، احترام خاصی هم برای آن قائل هستید؟ عشق و تمایل مفرط به نوشیدن چای باعث می‌شود به ظرف چای یا جعبه تی بگ هم توجه ویژه‌ای داشته باشید؟

    با خرید جعبه تی‌بگ خاتم‌کاری روی چوب، می‌توانید تی‌بگ یا همان چای کیسه‌ای و بسته‌های دم‌نوش خود را در منزل یا در محل کار، در یک جای لوکس و پرشکوه نگهداری کنید.

    اگر جعبه تی بگ خاتم‌کاری را از فروشگاه صنایع‌دستی زاوش خریداری کنید، اصلاً بعید نیست که هر کسی که با شما چای بنوشد، سؤال کند که چنین ظرف زیبایی را از کجا خریده‌اید.   

    قلمدان‌های خاتم‌کاری:

    قلمدان خاتم‌کاری توی خانه‌ی شما هم پیدا می‌شود؟ یکی از اقام‌تان خطاط بوده و قلمدان خاتم‌کاری را روی میز او دیده‌اید که خودنمایی و دلبری می‌کند؟

    قلمدان خاتم‌کاری را روزی روزگاری لب طاقچه‌ی خانه‌ی مادربزرگ دیده بودید؟ یادگار همان پدربزرگ خدابیامرزتان است که تار هم می‌ساخت؟ تار هم می‌زد؟ خط خوبی هم داشت؟

    خوش به سعادتش و خوشا به حال شما که در چنین خانواده‌ی هنرمند و هنرپروی چشم گشوده‌اید به این دنیا.

    نویسنده و مترجم هستید؟ دوستانی اهل نوشتن دارید؟ می‌خواهید برای روز معلم یک هدیه نفیس و زیبا به یادگار بخرید؟ خودکارهای خاتم‌کاری یکی از هدایای خاص و لاکچری صنایع دستی به حساب می‌آید.

    هم میز تحریر را زیبا می‌کند، هم میز کار را. هم هدیه‌ای متفاوت است و هم برای تقدیمی به افراد فرهیخته انتخاب خوبی است.

    خودکار خاتم‌کاری هدیه‌ای زیبا و ماندگار است که حکایت از یک تیر و چند نشان دارد، از طرفی هدیه‌ای است با بسته‌بندی زیبا و قیمت مناسب. از طرف دیگر، هم صاحب‌قلم را سر ذوق می‌آورد و هم می‌تواند محبوب دل اهل هنر شود.

     

    تابلوهای خاتم کاری

    تابلوهای خاتم‌کاری:

    می‌خواهید زیبایی را به دیوار بیاویزید؟ به تابلو فکر می‌کنید؟ به انواع تابلو که فکر می‌کنید، تابلوهای خاتم‌کار هوش از سر می‌برد و شما در دل چیزی زمزمه می‌کنید تا دلبری‌اش را کمتر کند؟

    این محصولات که هر کدام زیبایی خاص خود را دارند، نه تنها در میان مردم ایران بلکه در بین علاقه‌مندان به هنر ایرانی در سراسر جهان طرفدار دارند.

    همین همه‌پسندی، ظرافت و زیبایی‌های کم‌نظیر سبب می‌شود که تابلوهای خاتم‌کاری در دل فهرست پرفروش‌ترین محصولات خاتم‌کاری جایگاه ویژه‌ای داشته باشد.

     

    تخته نرد و شطرنج خاتم کاری:

    تخته‌نرد و شطرنج خاتم‌کاری:

    بازی‌های صفحه‌ای و رومیزی را دوست دارید؟ می‌خواهید اوقات فراغت خود را با یک بازی رومیزی پر کنید که اصالت داشته باشد؟ دنبال یک بازی رومیزی هستید که صفحه آن هم زیبا باشد و هم بادوام؟

    با بازی‌های اصیل و قدیمی میانه خوبی دارید؟ میانه‌تان با تخته نرد و شطرنج چه‌طور است؟ سال‌هاست بازی نکرده‌اید؟ آن‌قدر بازی نکرده‌اید که ممکن است بعضی ریزه‌کاری‌هایش یادتان رفته باشد؟ برای شطرنج و تخته‌نرد دل‌تنگ شدید؟

    تخته‌نرد و شطرنج خاتم‌کاری می‌تواند شما را ترغیب کند که بعد از مدت‌ها به سراغ این بازی‌ها بروید؟ احتمالاً خاطرات خوشی برایتان زنده می‌شود؟

    به خرید هدیه خاص ولاکچری برای خودتان یا عزیزانتان فکر می‌کنید؟ شطرنج و تخته‌نرد خاتم‌کاری یکی از گزینه‌های روی میز است.

     محصولات خاتم‌کاری روی چوب: آنچه بر دل نشیند 

     خاتم‌کاری با تلفیق هنر و صنعت، همچنان به عنوان یکی از میراث‌های ارزشمند فرهنگی ایران، در دل مدرنیته جای خود را حفظ کرده است. یکی از پرکاربردترین و به‌روایت دیگر پرفروش‌ترین انواع خاتم‌کاری، خاتم‌کاری روی چوب است.

    آیا می‌دانستید که این صنایع دستی اصالتاً زاده‌ی شیراز است؟ اما اصفهانی‌های چیره‌دست و هنردوست عصر صفوی خاتم‌کاری را مانند بسیاری دیگر از انواع هنر و صنایع دستی به اوج رساندند.

    جعبه دستمال‌کاغذی، شکلات‌خوری، جعبه‌ی جای کارد و چنگال و جعبه‌ی چای کیسه‌ای و دم‌نوش از جمله پرفوروش‌ترین محصولات خاتم‌کاری روی چوب هستند که به‌صورت تک‌تک هم  می‌توانید بخرید اما  وقتی با هم ست می‌شوند، غوغا به پا می‌کنند!

    استفاده از ست خاتم‌کاری روی چوب جلوه‌ی خاصی به مهمانی‌های خانوادگی و جلسات کاری شرکت شما خواهد بخشید. اما تمام ماجرا همین نیست.  تابلوهای خاتم‌کاری، قلمدان و خودکار خاتم‌کاری نیز  از جمله پرفروش ترین محصولات خاتم‌کاری روی چوب هستند.

    اگر دوست دارید با انواع و اقسام محصولات صنایع دستی خاتم‌کاری روی چوب بیشتر آشنا شوید، کافی است در سایت زاوش بیش از این‌ها چرخی برنید.

     باز هم درباره خرید پرفروش‌ترین محصولات خاتم‌کاری روی چوب سؤالی دارید؟ همیشه می‌توانید روی همکاران ما در بخش فروش زاوش حساب کنید تا با صبر و حوصله پاسخگوی شما باشند.

    مطالب مرتبط