منو
صنایع دستی

چرا صنایع دستی بخریم؟ (7 دلیل خرید صنایع دستی)

توسط الهام صانعی
دو شنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۲
چرا صنایع دستی بخریم؟ (7 دلیل خرید صنایع دستی)

فهرست مطالب:

 

مقدمه

 انسان ها همواره از زمان پیدایش خود به دنبال ارزش های زیبایی شناسی بوده اند. در میان این ارزش ها، صنایع دستی از قدرت بالایی برخوردار می باشند.

به طور کلی صنایع دستی، ترکیبی از هنر و صنعت است  که جایگاه ویژه ای در فرهنگ یک ملت داشته و خلاقیت صنعتگر سازنده خود را به همراه دارد. کشور ما از قطب های مهم هنرهای دستی در جهان است. بنابراین می توان با قاطعیت بیان کرد که امروزه خرید صنایع دستی، توجه خاص و عام را به خود جلب کرده است. ما در این مقاله به بیان 7 دلیل خرید صنایع و اینکه چرا صنایع دستی بخریم می پردازیم و اهمیت خرید این محصولات را ذکر خواهیم نمود.

 

خرید محصولات مینا کاری

 

صنایع دستی در ایران

با وجود فرهنگ‌های مختلف، در میان آثار هنری ایرانی شاهد نمونه های متفاوتی هستیم که یکی از فاخرترین آنها، هنر صنایع دستی است که جلوه‌ای از فرهنگ قومی و ملی را به عرصه ظهور می‌رساند.

به جرات می توان گفت، هنرهای دستی در ایران، اصلی ترین نوع هنر در تاریخ و تمدن ایران به حساب می آیند که علاقمندان بسیاری را در داخل و خارج کشور به خود اختصاص داده است. این علاقمندان برای مقاصد مختلفی از جمله طراحی دکوراسیون داخلی منزل، محل کارو یا هدیه دادن در مناسبت های مختلف، اقدام به خرید محصولات صنایع دستی می نمایند.

صنایع دستی ایران در بخش‌های مختلف کشور تنوع بسیاری دارند. هرکدام از شهرها و روستاهای ایران به تناسب آب و هوا و امکانات هر منطقه، صنایع دستی متفاوتی تولید می‌کنند. از جمله فاکتورهای تاثیرگذار در انتخاب و خرید صنایع دستی را می توان همین تنوع بالا نام برد. صنایع دستی در گروه های مختلف بافت و نساجی، رودوزی های سنتی، صنایع سفالگری، فیروزه کوب، خاتم کاری، مس، میناکاری و غیره همه از نمونه بارز این هنر زیبا در ایران به شمار می آیند.

مقاله مرتبط: پرفروش ترین هدایای تبلیغاتی صنایع دستی

اصفهان مهد صنایع دستی

صنايع دستی اصفهان در طول قرن های متمادی به عنوان نماينده هنر اصيل قوم ايرانی در جهان معرفی شده است. از اين رو برخی اصفهان را مهد صنایع دستی ایران می نامند. چرا كه ويژگی های فكری و روانی صنعتگر اصفهانی مانند ذوق، هنر، پشتكار و قناعت موجب شده است تا فرآورده های دست ساز اصفهان نه تنها در كشورمان خريداران فراوان داشته باشد بلكه مسافران و گردشگران و علاقمندان خارجی نيز طالب دست ساخته های اصفهان با ويژگی های خاص آن باشند.

 قالی بافی، ابریشم بافی، قلمزنی، منبت کاری، زری بافی، خاتم کاری، ملیله دوزی، مینیاتور، سفالگری، میناکاری، فلزکاری، فرش، فیروزه کوبی، نقره سازی، کاشی سازی، قلمکاری و پولک دوزی از صنایع زیبای اصفهان است که امروزه رونق خوبی نیز در بخش جهانگردی دارد.

از بهترین مراکزی در اصفهان که شما می توانید زیباترین صنایع دستی مانند خاتم کاری روی مس و فیروزه کوبی را بدون واسط و با اطمینان کامل از سازنده تهیه نمایید، فروشگاه صنایع دستی زاوش اصفهان است.

 

7 دلیل خرید صنایع دستی

همان گونه که بیان شد صنایع دستی دارای اهمیت اقتصادی است. این صنایع نشانگر میراث یک جامعه است و به عنوان سمبلی برای به تصویر کشیدن فرهنگ روزانه مردم به شمار می روند. لذا خرید صنایع دستی در ایران برای علاقمندان از اهمیت بالایی برخوردار است. در زیر به بیان 7 دلیل عمده برای خرید صنایع دستی خواهیم پرداخت:

1- کیفیت و ماندگاری بالایی دارند

صنایع دستی محصولاتی دست ساز هستند که به خوبی ساخته شده و از ماندگاری بالایی برخوردارند. صنعتگران، هنرمندان و طراحان این محصولات هنری، عموما در تلاشند تا باکیفیت ترین متریال ها را برای تولید انتخاب نمایند. این کار در ماندگاری محصول نهایی نقش بسزایی دارد.

در زاوش اصفهان ما یک دسته بندی خاص برای محصولات زیبا و پایدار داریم که علاوه بر دست ساز بودن، شما می توانید از کیفیت و ماندگاری محصولات خود مطمئن باشید.

 

هنر فیروزه کوبی

 

2- در طول زمان ارزش بیشتری پیدا می کنند

 خرید اثر هنری نوعی سرمایه‌گذاری پویا و با ارزش افزوده به شمار می روند. آثار هنری علیرغم خرید و فروش مکرر هرگز دست دوم به شمار نمی‌روند و اگر هوشمندانه انتخاب و خریداری شوند همواره در طول زمان ارزش بیشتری پیدا خواهند کرد.

مواد اولیه و دقت بالا در تولید محصولات صنایع دستی، نقش موثری در کیفیت و ارزش آنها خواهند داشت. همچنین استفاده صحیح از بهترین ابزارهای ساخت در طول فرایند تولید، از دیگر فاکتورهایی است که ارزش این هنر را به چالش می کشد.

برای نمونه در صنایع دستی خاتم کاری شده منظم بودن اشکال و استفاده از قطعات رنگی در مراحل خاتم سازی از یک سو و وجود اشیا با زیر ساخت مختلف مانند زیرساخت های مسی و چوبی از سوی دیگر، تنوع بسیار زیادی را در بین محصولات تولید شده این صنعت پدید آورده است و ارزش آنها را دوچندان می نماید.

مقاله مرتبط: مراحل خاتم کاری و ابزار هنر خاتم سازی اصفهان

 

3- خاص و منحصر به فرد بودن

حضور مؤثر، خلاق و مستقیم هنرمندان در فرایند تولید و شکل دهی به محصولات صنایع دستی، امکان ایجاد تنوع و اجرای طرح های مختلف، خاص و منحصر به فرد را فراهم می آورند.

به عبارت دیگر آنچه که صنایع دستی را شأنی والا می بخشد، خلاقیت صنعتگرانی است که توانسته اند با داشتن دقت بالا، به بهترین نحو ممکن ترکیبی خاص برای تولید اثری کاربردی و یکتا ایجاد نمایند.

منحصر به فرد بودن از بارزترین دلایل مهم خرید صنایع دستی از سوی علاقمندان این محصولات به شمار می رود که در گرو حوصله، دقت، ظرافت و کاربرد صحیح عناصر و مواد بومی است.

4- امکان سفارشی سازی

با وجود خاص و منحصر به فرد بودن محصولات صنایع دستی، باز هم برای علاقمندان این هنر امکان سفارشی سازی وجود خواهد داشت. به عبارت دیگر یکی از مزایای بزرگ هنرهای دستی، این است که می توان آن را مطابق با خواسته ها و نیازهایتان سفارشی کنید. بنابراین این فاکتور در هنگام خرید به مناسبت های مختلف از اهمیت بالایی برخوردار می باشد.

از آنجایی که هنرهای دست ساز تنوع بسیاری دارند و هنرمندان نیز به خوبی از ایده ها و نظرات جدید استقبال می کنند، فروشگاه زاوش با در اختیار داشتن جمعی از بهترین هنرمندان در زمینه های ساخت دسته محصولات فیروزه کوب، مس و خاتم ، میناکاری و پک هدایا تمام تلاش خود را برای ساخت کالای سفارشی و مورد نظر شما با قیمت مناسب، خواهند کرد تا اثری به یادماندنی و خاص در اختیارتان قرار گیرد.

 

خرید صنایع دستی اصفهان

 

5- دارا بودن عمق هنری

آثار صنایع دستی به واسطه‌ی تکنیک و تفکر منحصر به فردی که صنعتگر یا سازنده آنها دارند، واجد یک عمق هنری می باشند که شما آن را در کارهای تولیدی و کارخانه‌ای، هر اندازه هم که لوکس باشند، نخواهید یافت. به عبارت دیگر عمق و داستان پشت هر اثر سبب می‌شوند که شما هنگام خرید، با آنها به خوبی ارتباط برقرار کنید.

6- حفظ سنت ها و مهارت ها

صنایع دستی، نقش عمده ای در حفظ فرهنگ و روح یک ملت دارد. صنايع دستي و هنرهاي سنتي از جمله مواردي هستند كه در دوره های مختلف به اقتضاي نياز و ضرورت زندگي، ايجاد و توسعه يافته و در طول قرون با حفظ سنت ‌هاي اصيل، مراحل شكل ‌گيري خود را طي كرده و با اعتقادات، بينش، انديشه، آداب و رسوم، محيط زندگي و شيوه معيشت مردم درهم آميخته است.

بنابراین با خرید محصولات صنایع دستی از تداوم هنر برای نسل های بعدی حمایت می‌کنید و سنت ها و مهارت ها را زنده نگه می‌دارید. این ویژگی در بین علاقمندان به خرید آثار هنری و صنایع دستی از قدرت بالایی برخوردار است.

 

محصولات فیروزه کوبی

 

7- امکان خرید بدون واسط از سازنده

هنگامی که شما تصمیم به خرید صنایع دستی می گیرید، می توانید مستقیم و بدون واسطه آن را از سازنده  تهیه نمایید. در این صورت این امکان برای شما ایجاد می گردد که به هرگونه سوال از سمت شما، در مورد محصول، توسط صنعتگر پاسخ داده شود. برای نمونه شما می توانید در مورد مواد به کار رفته در فرایند ساخت، نحوه مراقبت، گزینه های رنگ،اندازه و دیگر ویژگی های محصولات، به طور مستقیم با شخصی که آن را ساخته است صحبت نمایید. آنها محصول خود را به خوبی می شناسند و می توانند بهترین مشاوره را به شما ارائه دهند.

 نتیجه گیری

صنایع دستی ایران بخش قابل توجهی از بازارهای سنتی در شهرهای مختلف کشور ما را تشکیل می‌دهند. فرهنگ و هنر ایران با صنایع دستی گره خورده است و بخش بزرگی از گردشگری کشورمان با آن عجین شده است. در میان هنرمندان برجسته، هنر دست صنعتگران اصفهانی از قدرت خاصی برخوردار است.

لازم به ذکر است از آنجایی که علاقمندان به این آثارهنری در داخل و خارج کشور روز به روز در حال افزایش است ما در این مقاله به بیان 7 دلیل خرید صنایع دستی از جمله ماندگاری بالا، افزایش ارزش در طول زمان، منحصر به فرد بودن، قابلیت سفارشی سازی، امکان خرید بی واسطه، دارا بودن عمق هنری و حافظ سنت ها و مهارت ها پرداختیم. هر یک از این دلایل در جایگاه خود از اهمیت بالایی برخوردار می باشند.

فروشگاه صنایع دستی اصفهان زاوش به عنوان تخصصی ترین و بزرگ ترین فروشگاه اینترنتی صنایع دستی در اصفهان، امکان سفارش کلیه ی محصولات  در دسته های مس و خاتم، فیروزه کوبی، میناکاری، قاب های قلمکاری، هدایای تبلیغاتی از صنایع دستی و… را به صورت عمده و تکی با ارسال سریع به سراسر کشور برای هموطنان عزیز ایرانی فراهم نموده است.

شما می توانید قبل از انتخاب و خرید کالای موردنظرتان، با کارشناسان در بخش فروش تماس برقرار کرده و از دریافت هرگونه خدمات مشاوره رایگان بهره مند گردید.

 

مطالب مرتبط

ثبت نظر